zuiden van Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van huiberthetlam - WaarBenJij.nu zuiden van Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van huiberthetlam - WaarBenJij.nu

zuiden van Thailand

Blijf op de hoogte en volg

25 Augustus 2014 | Thailand, Koh Tao

Beste allemaal,

Als ik het goed heb zijn we alweer 2 weken verder na mijn laatste reisverslag. Tijd voor een nieuwe dus.
Na Laos ben ik teruggegaan naar Thailand. Eerst ben ik naar bangkok gevlogen om daar de nacht door te brengen. Gelukkig was ik al eerder in bangkok geweest want toen ik een taxi probeerde te nemen, vroegen ze 6 keer de prijs die het eigenlijk zou moeten zijn. Ik heb ze vtiendelijk uitgelachen en heb een andere taxi gepakt. Na een nachtje van 5 uur ben ik met bus en boot naar koh pangang gegaan. Ik was daar met een Amerikaan die ik een paar weken eerder tegen gekomen was. Behalve de full moon party, het feest waar elke backpacker geweest moet zijn, hebben we alleen op het strand gelegen. Daar hebben we een paar prachtige zonsondergangen gezien. Omdat mijn duikcursus pas 6 dagen later gepland was op koh tao, het dichtsbijzijnde eiland, ben ik eerst naar koh phi phi gegaan, een eiland aan de westkust van Thailand. Dit gaat me we een dag extra aan reizen kosten, maar ik zag geen andere oplossing. Op de boot naar phi phi ben ik het schattigste thaise meisje ever tegen gekomen. Ze was 3 maar ze wist bijzonder goed wat ze aan het doen was. Haar vader zat naast haar en ik zag hem denken: 'dat wordt wat als ze 14 is'. Op koh phi phi heb ik een dag gesnorkeld en een dag op het strand gelegen. Veel meer kun je er ook niet doen, het is een echt feesteiland. Na dit eiland ben ik naar koh lante gegaan, om weer een beetje uit te rusten. Van dit eiland heb ik ook vrij weinig gezien omdat ik nogal moe was. Maar dat maakte niet uit, ik zat in een super leuk hostel en ben daar echt de leukste groep mensen tot nu toe tegen gekomen. Het klikte gelijk heel goed en vandaar dat de dag die ik er had best uit te houden was. Na koh lante ben ik weer naar de oostkust gegaan, naar koh tao. Hier wilde ik vooral duiken. Ik heb eerst de open water course gedaan. Dit was een cursus van 3 dagen. De eerste dag was verschrikkelijk, ik had nogal veel problemen met ademen onder water. Vanaf de 2e dag ging het stukken beter. Omdat ik bang was dat ik het duiken zou verleren als ik het komende jaar niet duik, heb ik er nog een cursus achteraan gedaan. Ik ben nu een 'advanced' diver. Na 5 dagen had ik wel zin in een beetje rust. Ik heb de eerste dag erna een scooter gehuurd en ben alle viewpoints afgegaan, sommige gaven zulke vette uitzichten. 2 e dag heb ik op het strand doorgebracht. Op de 3e dag (vandaag) heb ik nog 2 funduiken gedaan. Morgen kan ik dus met 2 diploma's en 11 duiken koh tao verlaten en iets meer richting het zuiden gaan.

  • 29 Augustus 2014 - 00:47

    Corina:

    Fijn dat we weer een verslag konden lezen. Vandaag kregen we je post, bedankt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Actief sinds 20 Juli 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 4811

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 28 Februari 2015

Heidelberg

14 Juli 2014 - 26 September 2014

Azië

Landen bezocht: