eerste dagen - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van huiberthetlam - WaarBenJij.nu eerste dagen - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van huiberthetlam - WaarBenJij.nu

eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg

20 Juli 2014 | Thailand, Sukhothai

Hoi allemaal,

Ik ga toch maar proberen om elke week iets op te schrijven over mijn reis. Zoals de meesten van jullie misschien wel weten, zit ik momenteel in Azië, Thailand om precies te zijn. Het plan is om in ongeveer 8 weken vanuit bangkok, via het noorden van Thailand, Laos en Cambodja, weer via thailand naar Maleisië te reizen. Hiervandaan vlieg ik naar zuid-korea waar ik een week zal blijven en daarna ga ik nog 2 weken naar Japan.

Allereerst de vliegreis. Aangezien ik nog nooit buiten Europa geweest was, duurde deze behoorlijk lang. Ik vloog via Helsinki en in het vliegtuig daarnaartoe zat er een Nederlandse jongen achter me die ook naar Bangkok ging. Toevallig zaten we ook nog naast elkaar in het volgende vliegtuig (nog toevalliger was dat we maar 5 dagen schelen qua leeftijd). Ik heb nog geprobeerd wat te slapen in het vliegtuig, maar dat lukte helaas niet zo goed. Ik kwam op dinsdag ochtend aan (thaise tijd) en heb deze verdere dag niet heel veel gedaan behalve de omgeving een beetje verkennen.'s avonds zijn we ook de stad nog ingegaan met mensen van het hostel. De volgende dag ben ik met 2 Duitsers de stad gaan bekijken en 's avonds ben ik gaan salsadansen. Dat laatste was op de 33e verdieping van een gebouw, dus je had een prachtig uitzicht over de stad. Het salsadansen zelf viel een beetje tegen: ze dansen hier toch iets anders dan in Nederland (cubaans voor insiders), daardoor ging het niet altijd even soepel. Aziatische vrouwen kijken je ook niet in de ogen tijdens het dansen, wat voor mij zoiets betekent als dat ze het dansen niet leuk vinden. Ik heb dat nagevraagd, maar voor hen betekent de man aankijken dat ze die leuk vinden. Ik heb op die avond in ieder geval een hoop leuke mensen ontmoet.

Op de donderdag en vrijdag ben ik wat meer het centrum ingegaan om weg te komen uit het toeristische gebied. Ik vind bangkok een erg leuke stad, het enige stomme zijn de opdringerige tuktuk bestuurders en straatverkopers, die blijven maar aan je hoofd zeuren.

De zaterdag heb ik gebruikt om vanuit bangkok te reizen naar sukhothai, een stad die zo'n 400 km noordelijker ligt. Deze reis duurde ongeveer 7 uur. Sukhothai is vooral bekend om zijn tempels (die ik vandaag bekeken heb) en is niet heel populair bij backpackers. Daardoor kun je eigenlijk alleen maar 2 persoonskamers krijgen, wat natuurlijk duurder is. Wel heb ik nu een enorme kamer met balkon wat natuurlijk wel weer leuk is. Het is alleen vrijwel onmogelijk om contact met andere reizigers te maken aangezien die ook allemaal in aparte kamers zitten. Dit vind ik wel een groot nadeel, maar gelukkig duurt dit niet zo lang. Morgen reis ik namelijk verder naar het noorden.

Nog twee dingetjes die me opgevallen zijn. Allereerst het weer, het is hier ontzettend heet en vochtig en het koelt 's nachts ook niet meer dan 5 graden af. Aangezien ik niet heel goed tegen de hitte kan, zweet ik ontzettend. Gelukkig schijn je er na een paar weken wel beter tegen te kunnen. Verder wordt thailand overspoeljd door nederlanders, ik kom er hier op 1 dag meer tegen dan tijdens mijn hele reis vorig jaar, toen ik 3 weken door Europa heb geinterraild.

Groetjes, Huibert

  • 20 Juli 2014 - 19:56

    Ria:

    Ha Huibert,

    Leuk, een reisverslag. We volgen je graag. Een goede tijd gewenst in Azië.

    Groet,
    tante Ria

  • 20 Juli 2014 - 21:54

    Tineke Versluis:

    Hoi Huibert,

    Leuk dat je toch aan het schrijven gegaan bent! Ik ga je verhalen zeker lezen.
    En ik hoop je nog eens te zien dansen! Fijne tijd verder!

    Groeten, tante Tineke.

  • 24 Juli 2014 - 11:38

    Bianca:

    Woh wat een te gek reisverslag.
    Ik hoop dat er nog meer volgen succes met je reis.

    Groetjes bianca

  • 11 Augustus 2014 - 17:30

    Cobie:

    wat zal jij veel zien, wil je mij ook op de lijst zetten zodat ik je kan volgen?
    groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Sukhothai

Actief sinds 20 Juli 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 4802

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 28 Februari 2015

Heidelberg

14 Juli 2014 - 26 September 2014

Azië

Landen bezocht: